.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
14 مهرماه / رستم کلای مازندران
برگزاری بزرگداشت آیت الله علامه ایازی ( ره ) و یکصد شهید روحانی
شمال نی.ز : عالم جلیل القدر و شخصیت کم نظیر استان مازندران مرحوم حضرت آیت الله العظمی علامه حاج شیخ ابوالحسن ایازی(ره) فرزند مرحوم آیت ا... حاج شیخ حیدر ایازی(ره) در سال 1310 ش در مازندران شهر رستمکلا دیده به جهان گشود.....

شمال نیوز : یادواره آیت الله ایازی و یکصد شهید روحانی حوزه علمیه رستم کلا روز 14 مهرماه برگزار خواهد شد .

عالم جلیل القدر و شخصیت کم نظیر استان مازندران مرحوم حضرت آیت الله العظمی علامه حاج شیخ ابوالحسن ایازی(ره) فرزند مرحوم آیت ا... حاج شیخ حیدر ایازی(ره) در سال 1310 ش در مازندران شهر رستمکلا دیده به جهان گشود.

او پس از طی مراحل ابتدایی تحصیل و فراگیری ادبیات نزد والد گرانقدرش وارد حوزه علمیه کوهستان شد و چندین سال از محضر حضرت مرحوم آیت ا... کوهستانی (ره) کسب علم کرد و مدتی کوتاه هم در حوزه علمیه ساری بهره جست.

معظم له برای ادامه تحصیل همزمان با زعامت پر برکت حضرت آیت ا... بروجردی(ره) بر مرجعیت جهان اسلام وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر حضرات آیات بروجردی امام خمینی و علامه طباطبایی (صاحب تفسیر المیزان) بهره برد.


پس از 12 سال بنا به نظر و پیشنهاد استاد عارف حضرت آیت الله کوهستانی (ره) وارد حوزه علمیه پر آوازة نجف اشرف شد و در جوار تربت پاک امام علی (ع) از محضر بزرگانی همچون آیات عظام سید محسن حکیم، سید ابوالقاسم خویی سید محمود شاهرودی میرزا باقر زنجانی و میرزا هاشم آملی بهره مند و در سن 30 سالگی موفق به اخذ اجتهاد شد.


معظم له پس از 8 سال تلاش مستمر و آگاهانه در حوزه بزرگ نجف اشرف و بهره گیری از محضر اکابر و اقطاب علم و عمل و دست یابی به مراتب والای علمی و عرفانی و رسیدن به مراتب عالی اجتهاد بنا به دعوت استاد گرانقدرش مرحوم آیت ا... کوهستانی(ره) و تقاضای مردم مازندران در سال 1341 شمسی به همراه فرزندان و همسر مکرمه اش به موطن خود رستمکلا مراجعت کرد.

با رسیدن ایشان به زادگاهش استاد عظیم الشأن حضرت آیت الله کوهستانی (ره) از نخستین کسانی بودند که به دیدارشان آمدند و فرمودند: « از آنجا که دوران کهولت را سپری می نمایم همواره نگران تداوم نیافتن تلاش دهها ساله خویش در امر اداره حوزه علمیه وتربیت طلاب بودم واین نگرانی را داشتم که مبادا این مهم پس از حیات من به زمین بماند وشخصیتی متکفل اداره آن نشود لیکن اینک پس از مراجعت شما از نجف اشرف و شایستگی هایی که در شما سراغ دارم ، خاطرم آسوده گردید وخوشوقتم که این مهم با جدیت و تلاش شما ادامه خواهد یافت.

آیت الله ایازی (ره) بعد از شنیدن عرایض آیت الله کوهستانی فرمود : «من تنها برای اقامه نماز جماعت به اینجا نیامده ام بلکه تمام انگیزه تحصیلم تدریس بوده است ودوست دارم در اینجا حوزه ای تحصیل بشود که شعبه ای از حوزه نجف اشرف یا قم باشد» .


مردم رستمکلا هم کمر همت بسته و حوزه علمیه جعفریه را تاسیس کردند که گنجایش 200 نفر طلبه را داشته باشد.

بنابراین حوزه علمیه رُستَمکلا از سال ۱۳۴۱ و به دنبال درخواست آیت الله کوهستانی از علامه ایازی تأسیس شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مرصاد 10 مهر 1395
ممنون از اطلاع رسانی شما
نا شناس 11 مهر 1395
خداوند روح آن فقید سعید را شاد وبا موالیانش همنشین فرمایدوهمچنین فرزندانش را غریق رحمت فرماید
نا شناس 11 مهر 1395
خدایش رحمت کند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.